The Darkroom

 

scenár Michael Hurst & Mark A. Altman
réžia Michael Hurst

 

Premiéra 2006

osoby a obsadenie:
Stanley - Shawn Pyfrom
Muž - Reed Diamond
Bob - Greg Grunberg
Cheryl - Lucy Lawless
Kimberly - Erin Foster
a ďalší
 
Po opustenej ceste sa motá zmätený mladík a skoro vbehne dvom ženám pod auto. Tie so zdesením zistia, že má celé ruky od krvi.
 
O pätnásť rokov neskôr navštívi psychiatrickú kliniku zástupkyňa farmaceutickej firmy a hľadá pacienta s amnéziou, na ktorom by mohli vyskúšať nový liek. Lekár im ponúkne muža, ktorý u nich žije už roky a do momentu, keď ho pred rokmi našli zakrvaveného na ceste, si vôbec nič nepamätá. Lekárka mu po krátkom váhaní podá liek.
 
Po niekoľkých strašných obrazoch sa všetko skončí a zdá sa, že liek nezabral. Ako muža odvádzajú späť do izby, jeden pacient napadne ošetrovateľov a testovanému chlapíkovi sa podarí ujsť z nemocnice.
 
Vonku stretne chlapca, Stanlyho, ktorému práve niekoľko chalanov ukradlo novú bundu, a dajú sa spolu do rečí. Stanly žije s nešťastnou matkou Charyl, ktorá svoje problémy a manželovo zanedbávanie striedané výbuchmi zlosti zapíja alkoholom a s nevlastným otcom Bobom. Ten každú noc odchádza niekde na potulky s foťákom, pre čo sa manželia neustále hádajú.
 
Hororové trilery, alebo aký je to žáner, moc často nepozerám, ale tento film ma zaujal. Priznám sa, že viac časť o rodinných problémoch a amnézii ako tie krvavé scény, no pri druhom, treťom raze som si už na ne zvykla.
 
Tá blatová príšera by sa skvelo vynímala v nejakej epizóde Xeny :D
 
Spoilery! Čítať, len keď ste film už videli alebo na vlastné riziko!
 
Najviac zo všetkého sa ma dotkol príbeh rodiny. Opustená matka s dieťaťom si vezme prvého idiota, ktorého stretne. A napriek tomu, že sa k nej správa ako k handre, nemá silu ho opustiť. Namiesto toho siaha po najhoršej možnej veci, ktorá nič nerieši - alkohole. Celé dni je v nočnej košeli, nepracuje a jej život nikam nevedie. Na to všetko sa musí pozerať chlapec, ktorý by jej strašne rád pomohol, no nevie ako. Je ťažké vidieť mamu nešťastnú.
 
Vziať si psychopata a masového vraha, to je ale výhra. Ktovie, kedy to začal robiť, ale je to viac ako päť rokov. Uvažujem, že prečo si ju asi bral, možno dúfal, že ho rodina uspokojí, alebo len potreboval krytie. Pri pozeraní filmu som si spomenula na Dextera. Tí ľudia okolo neho mali veľké šťastie, že mu náhradný otec vštepil kód cti. Inak by pravdepodobne skončil rovnako.
 
Jednu vec by som veľmi rada vedela. Čo urobila Charyl, keď sa jej manžel ani syn večer nevrátili domov? (Pochybujem, že by sa Bob odvážil). Sprvu ich asi hľadala, ale potom aj bola rada, že sa manžela zbavila. Pätnásť rokov bez syna muselo byť však strašných. Veľmi sa mi ale páči, že bola schopná pozbierať sa. Keďže sme videli, že si udržala dom, predpokladám, že sa vzchopila a našla si prácu. A to, že sa jej Stan vrátil, muselo byť pre ňu to najkrajšie na svete.
 
Bob. Mizeráci sa nikdy nezmenia. Ešte aj po pätnástich rokoch lovil ženy, aby ich mohol mučiť. Konečne ho polícia mohla vďaka Stanovi chytiť.
 
Film ukazuje, že zdanie a prvý pohľad môžu klamať a tiež že majetok nie je všetko. Aj oni zvonku vyzerali ako jedna šťastná rodina, ale pri bližšom pohľade by ich život nikto nechcel žiť.
 
Zhrnutie: Aj keď nie celkom môj žáner, film sa mi páčil. Vlastne som tam slabé miesta ani nenašla. Dokonca netušila rozuzlenie. Čo býva veľmi zriedkavé, a preto má odo mňa ešte bod navyše. 
 
Jedna vtipná maličkosť je aj to, že režisér sa volá Michael Hurst. Je to však angličan. Sranda, obaja Hurstovci milujú zábery plné krvi :D
 
The Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessThe Darkroom, Lucy LawlessPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket