Lucy blog - Nemala som veľmi na výber, než ísť protestovať.

24.02.2012 23:26

Posted by MaryD: 24 February 2012

 

Nemala som veľmi na výber

od Lucy Lawless

Čo dopekla ja, Lucy, herečka a matka, robím, keď leziem po rebríku na ťažobnej lodi na Novom Zélande?? Photobucket

Srdce mi bilo, ako sme vystupovali, a mala som sucho v ústach. Bola som roztrasená ešte pol hodinu po tom, čo sme dosiahli vrchol. Práve sme vyliezli na 60 metrovú vežu a vietor nás šlahá zo všetkých strán. Toto píšem používajúc malý laptop, ktorý sme si so sebou vzali.

Som v bezpečí, som v poriadku, moje karabíny sú pevné, ale bolo to pekne desivé! Myslím, že by som bola radšej doma s mojím laté, ale necítim, že by som mala na výber.

Namiesto toho, aby roztápanie arktických ľadovcov videli ako zúfalé varovanie ľudstvu, ropní baróni to cynicky používajú ako pozvanie vydolovať viac tej veci, ktorá bola samotnou príčionou tohto problému. Táto starnúca hrdzavá nádoba, Noble Discoverer, Vznešený Prieskumník (viac by sa hodilo Hanebný Ničiteľ), je jednou z najstarších ťažobných lodí na svete a bude priekopničiť bláznivý vpád Shellu do nebezpečnej a starodávnej Arktídy.

Napriek priznaniu sa k žalostne nedostačujúcim prostriedkom na vyrovnávanie sa s únikmi ropy, Shell postupuje, odhodlaný byť "prvý" v Arktíde.

Očividne v analýzach výdavky/zisky si Shell vypočítal, že arktický únik je pre nich prípustné riziko.

Ale nebuďte na omyle, kvôli drsnosti a odľahlosti arktického prostredia by ropný únik v Mexickom zálive vyzeral ako detská párty v porovnaní z tým arktickým.

Unikanie ropy pod ľadom by mohlol zúriť roky, než by ho vedeli zastaviť. Plankón, o ktorý na opiera celý ekosystém by umrel, domino efekt by bol otrasný.

Pridajte sa ku mne a pošlite správu Shell, že devastovanie jedného z posledných starodávnych prostredí na svete je neprípustné!

Kto umrel a urobil z ropných barónov Boha?

Nechcú, aby ich deti vyrastali vo svete, kde ľadové medvede a čarovné narvaly stále existujú?

Pokiaľ teraz nepovstaneme, obávam sa, že naše vnúčatá nás odsúdia pre našu lenivosť, hlúposť a krutosť.

Máme technológiu a know-how pre čistú a životaschopnú budúcnosť. Nevyhnutne, musíme (sa prikloniť) k hospodárstvu čistej energie.

Urobme to, kým máme ešte stále Arktídu na záchranu!

- Lucy

 

Zdroj: AUSXIP

Foto: použité zo súhlasom Greenpeace SaveTheArctic

Diskusná téma: Lucy blog - Nemala som veľmi na výber, než ísť protestovať.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok