Dollhouse

08.03.2012 10:27

... alebo na Slovensku nešťastne preložené ako Nežní zabijaci.

Rozhodla som sa napísať príspevok o tomto nevšednom seriáli. Natrafila som naň úplnou náhodou. Nemám veľký záujem o nové seriály, a tak zvyčajne odignorujem ohlasované premiery na JOJke. Veď aj tak to stále beži dokola a dokola a dokola, tak sa so všetkým aspoň raz stretnem. Prvýkrát som uvidela útržky, keď som prepínala cez reklamy na inom programe. Časť, ktorú si pamätám, bola, keď Echo poslali do komunity náboženských fanatikov.

Potom, neskôr, som zachytila vysielanie okolo pol noci a vtedy sa mi to vážne začalo páčiť. Síce som určitým súvislostiam nerozumela, keďže som nepoznala všetky odvysielané časti, ale rýchlo som sa chytala. Napokon to Pluska reprízovala znovu a ja som si doplnila vedomosti o väčšine epizód. Ale sledovať zaujímavý seriál spôsobom, akým ho vysiela táto stanica, nikomu neodporúčam. Vedieť držať krok s dejom, keď v jeden večer vidíte siedmu časť z prvej série a siedmu časť z druhej, dá jednému zabrať ;). V dobe sťahovania som možno staromódna, ale ja si vážne užívam hľadanie, kedy bude ďalšia časť v televízii a čakanie na ňu. Musím povedať pravdu, takto som sa na seriál netešila odkedy JOJka skončila vysielanie Nikity v 2004. Možno ešte pri repríze, ale to už je iné.

A čo sa mi vlastne na Dollhouse páči? V prvom rade ma zaujal námet. Robenie z ľudí bábky pomocou technológie, aby mohli plniť rôzne úlohy. Je to sci-fi, ale realistické natoľko, aby to bolo uveriteľné. Milujem takýto žáner, moje dva najobľúbenejšie seriály vôbec, La Femme Nikita a Xena sú toho dôkazom. Všetky sa odorávajú akoby o krok v budúcnosti, alebo v minulosti, čo sa Xeny týka ;). Dôležité je, že aj keď človek vo fantázii zašiel ďaleko, ešte stále sa tomu dá veriť.

Páči sa mi Eliza Dushku. Na toto dievča som prvýkrát narazila tiež pri nočných reprízach, tentoraz Tru Calling. Tiež vcelku zaujímavý seriál, ktorý si ma postupne získal. A tak, keď som ju zbadala v Dollhouse, bol to ďalší dôvod, dať tomu šancu.

Ale dôvod, pre ktorý sa stal mojím obľúbaným, je jeho spracovanie. Po prvé, začal vcelku zaujímavými úlohami pre agentov. Ďalej, ľuďom na sebe navzájom záleží, starajú sa jeden o druhého, aj keď to na prvý pohľad tak nemusí vyzerať. Seriál je vtipný, napriek okoľnostiam,  v ktorých sa odohráva. A posledné, najväčšie plus, vie ma prekvapiť. Túto vlastnosť si cením najviac v seriáloch, filmoch, i knihách. Zvyčajne je dej dosť predvídateľný, pri drvivej väčšine už dlho dopredu vidím, ako to celé skončí. Alebo to nie je zaujímavé natoľko, aby na tom človeku záležalo. Ale Dollsouse je iný. Pri ňom viem málokedy dopredu odhadnúť dianie a chovanie postáv. A keď si už myslím, že som na niečo prišla, nakoniec sa to všetko zvrtne inak. Takže ma v napätí drží až do konca. Nikita konečne po rokoch našla partnera. Toto sú jediné dva seriály v histórii môjho pozerania, ktorým môžem udeliť tento bod.

Ďalšou zaujímavosťou sú herci. Všimli ste si, že z desiatichch hlavných postáv majú "americké" mená asi len štyria? Ktovie, kde ich našli. Sú zaujímaví, neopozeraní a postupne si ma získali. Dokonca sa mi začal páčiť aj Tahmoh Penikett, a to mi v Galactice dlho liezol na nervy.

Je škoda, že sa prostredie, v ktorých sa seriály vyrábajú, za posledných trinásť rokov tak veľmi zmenilo. Stavím sa, že keby bol Dollhouse natočený vtedy, mohol mať aspoň štyri plné série. Takto má len nejakých 27 častí. Ďalšou nevýhodou tejto pre seriály nehostinnej doby je neistota, že seriál bude žiť, čo núti tvorcov hnať dej dopredu a rozbaliť isté nápady prirýchlo. Kľudne by som si vedela predstaviť viac epizód s misiami a pomalšie rozbiehanie deja. Možno viac zo zákulisia. A určite by som nedala časť, kde sa všetci, alebo skoro všetci nadrogujú a zhovadia sa, ako siedmu, aj keď to malo určitú úlohu pri posunutí deja. Keď som tú časť prvýkrát videla, skoro som to vypla, pri druhom raze, keď už som poznala postavy a ich charakterové vlastnosti, už to bola sranda a užívala som si to. Niiečo ako epizóda In Sickness v Xene :)

Niekedy ma príjemne prekvapí i nečakaný prejav citov. Napríklad veľmi sa mi páčilo, ako sa Adel chovala ku Topherovi v poslednej časti prvej série.

Tak, ešte mi ostáva posledná epizóda, ktorú uvidím pravdepodobne o týždeň a bude koniec. Dúfam, že sa vám táto úvaha aspoň trochu páčila, ak áno, môžete dať vedieť ;). Je to môj prvý príspevok na blog v živote.

Dollhouse na IMDb

_ _ _

Diskusná téma: Dollhouse

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok